VluchtelingenWerk Nederland

Wat was de opdracht?

 De opdracht is om een campagne te bedenken om meer mensen te werven voor Vluchtelingenwerk Nederland. De doelgroep is tussen 18 en 30 jaar en he budget is beperkt omdat ze het geld liever aan de vluchtelingen besteden. De uiteindelijke producten wat ik moet opleveren zijn: een campagne, een informatieboekje en mijn schetsboek natuurlijk.

Onderzoek

Eerst heb ik onderzoek gedaan naar wat precies vluchtelingen zijn. Daarnaast heb ik ook onderzoek gedaan naar VluchtelingenWerk Nederland zelf en naar hun vorige campagnes, wat er bijvoorbeeld wel en niet goed werkte. Uiteindelijk heb ik concepten bedacht en daar ook onderzoek naar gedaan.

Concept

Mijn campagne bestaat uit posters, een stand-up, een visitekaartje en een app waarbij je de vluchtelingen kunt helpen. Ik wil het persoonlijk maken en vooral richten op de situaties van de vluchtelingen. De vormgeving moet in de huisstijl van VluchtelingenWerk Nederland zelf. De bedoeling is dat er met een stand-up in verschillende plekken van het land mensen geworven worden om te helpen. Deze mensen krijgen een kaartje met een naam, leeftijd en woonplaats, zonder foto. Zo worden mensen benieuwd naar wie het is en wat het verhaal achter diegene is. Aan de hand van de app kunnen ze diegene vinden en het verhaal lezen. Natuurlijk hoop ik hierdoor dat mensen verrast zijn en de vluchtelingen willen helpen.

Moodboard vluchtelingen

App

Instagram post

Poster

Hierbij de app die ik gemaakt heb. Hierbij laat ik zien dat je via de Instagram van VluchtelingenWerk Nederland naar de app kan gaan. Deze app is bedoeld om een vluchteling te steunen. Je kunt verhalen lezen van de vluchtelingen en iemand uitkiezen om te helpen, om bijvoorbeeld diegene zijn leven op orde te krijgen in Nederland.

Hierbij een post op de Instagram van VluchtelingenWerk Nederland. De posts wil ik anders doen dan wat ze nu posten. Ik wil verhalen laten zien, beelden van de vluchtelingen (waar ze altijd blij en positief opstaan) en promotie voor de website.