Week 2, advertenties controleren

Mijn eerste 2 weken bij FinnMedia gingen super. Ik heb veel uitleg gehad en we zijn rustig begonnen met kleine opdrachtjes. Het meeste wat ik gedaan heb is het controleren van advertenties. Dat is nodig zodat je geen kleur-, en maat verschillen krijgt. Aan de hand van Preflight kan je een advertentie checken op afloop, resolutie, de maat, etc. Voor mij was dit een hele leerzame opdracht. Toen Chris begon over Preflight had ik geen idee wat dat was. Na een kleine uitleg kon ik het zelf en heb ik meerdere advertenties gecheckt. Dit doe je door de advertentie te openen in AdobeAcrobat. Daar kan je ook met een meetlat de lengte en de breedte van de advertentie checken. Dat word gedaan voordat alle advertenties gebruikt worden in het document. Zo voorkom je dat de advertenties er niet goed inpassen of de kleuren niet kloppen.

Na het controleren van de maat en het uitvoeren van Preflight open je de advertentie in Photoshop. Als de advertentie geopend wordt dan vragen ze in welke kleur je hem wit openen en in hoeveel DPI. Ik moest de advertentie openen in RGB 300DPI. Daarna moest ik de advertentie opslaan als JPEG en dan kon ik door met de volgende.

Omdat Chris veel met mappenstructuur in Dropbox werkt met klanten moet ik dan aangeven welke ik al gedaan heb door ze in een andere map te stoppen. Zo weet de klant aan de andere kant welke klaar is en kunnen ze er eventueel nog meer aan toevoegen. Dit is een van de werkzaamheden die ik dagelijks moet doorlopen om te kijken of er nieuwe advertenties zijn.

1 gedachte over “Week 2, advertenties controleren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *