Week 8/9/10, nieuwe huisstijl

Marscha heeft sinds kort een bedrijf met HR advies en coaching. Ze wilt mensen helpen zichzelf verder te ontwikkelen en mensen meer kracht geven. Mij is gevraagd om een nieuwe huisstijl te maken inclusief woordlogo, beeldmerk, briefpapier, sticker en visitekaartje.

Omdat Marscha nog geen specifieke stijl in gedachten heeft is het erg open en zijn er veel mogelijkheden. Het logo wat ze nu heeft is haar naam met de M in het roze en ARSCHA in het donker blauw. Zelf vind ze het wat te hard kwa kleuren. Bij het nieuwe logo wilt ze zachtere kleuren maar geen pastel kleuren en klassieke krullen. Ze wilt het een persoonlijk logo maken met betrekking tot haar zelf. Daarnaast moet het wel een professionele, menselijk en vertrouwde uitstraling hebben, met misschien een Spaans tintje eraan. Het mag absoluut geen zwart/wit en- of de primaire kleuren. Welke kleuren haar wel erg aantrokken waren zacht groen, zachte blauw en zacht roze. Haar interieur is grijs met hout gekleurd.

Ik heb een week om een woordlogo te maken en eventueel een beeldmerk. Ik heb enorm veel zin in deze opdracht omdat ik er veel van kan leren en ik dit natuurlijk kan gebruiken voor mijn portfolio. Lees verder en je ziet het eind resultaat!

Onderzoek en schetsen:

Om mij te oriënteren heb ik een sfeerbord gemaakt aan de hand van Pinterest. Ik heb de kleuren die Marscha graag wou erin verwerkt, zoals zacht roze, zacht blauw en zacht turquoise. Daarna heb ik informatie over de meest belangrijke elementen voor Marscha opgezocht en gekeken wat het best bij haar past. Ik kwam uit bij de Jacobsschelp omdat dat haar doel is in haar leven. Deze Jacobsschelp heb ik daarom ook verwerkt in haar nieuwe logo.

Na het onderzoek ben ik begonnen met een Jacobsschelp maken in Illustrator en heb ik fonts op internet opgezocht die ik kon gebruiken voor het logo. Ik heb alles stap voor stap uitgewerkt. Ik heb kozen om 3 zakelijke fonts uit te werken en 3 handgeschreven fonts om het verschil te kunnen zien en kijken wat een beter eind resultaat is.

Dit zijn uiteindelijk het definitieve logo’s geworden, 1 voor HR Advies&Coaching en 1 voor alleen Coaching. De naam moest op een handgeschreven font lijken, en uiteindelijk kwamen we bij deze uit. Ik vond dit echt een super leuke opdracht, en ook super leerzaam. Het hele traject mocht ik zelf doen met een klein beetje hulp van Chris.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *